18 Şubat 2009 Çarşamba

Cat's life - 2

Keep walking, though there's no place to get to.
Don't try to see through the distances.
That's no for human beings. Move within,
but don't move the way fear makes you move.



The 48th day
(Turkish version is below)

I think I told you before Mama Gato will give birth again. It is 70% chances tonight, 80% chances tomorrow, 90 and more next day... She doesn't know what she will do, me neither. She says meoww I give water, she says meeeeoooww I give food, but someties she is just looking to my eyes and saying a short mew !! What does it mean? If someone knows please tell me too... I went to down to the island to find a good box for her and kittens. Mission completed but she doesn't want to go inside it. Maybe it is not the correct time yet.

I took a few photos on my way today. We had very nice days (remembering spring) last week and last 2 days are wonderful too. So I am not surprised when I saw the flowers on the trees but this is not good for them. Early opened flowers don't live long...
Sanırım daha önce de söyledim ama tekrarlamak lazım arasıra Mama Gato ha bugün ha yarın doğuracak. Büyük ihtimalle bu gece bekliyoruz. Ne kadar zor bir şey dilini anlamadığın bir canlının derdine ortak olmak. Hayvancağız meoow diyor su veriyorum, meeeoooww diyor mama, ama bazen öyle bir bakışı var ki gözlerimin içine, bir de kısacık mew diyor ne yapacağımı bilemiyorum. Bir bilen varsa söylesin ne olur. Ona ve yavrularına bir kutu bulmak ve küçük çaplı bir alışveriş için (3 paket ruffles anlamına geliyor bu :) adanın merkezine indim. Yolda da bir kaç kedi, kuş, sandal falan çektim tabi haliyle... Bazı erik ağaçları çiçek açmışlar ama gördüğünüz gibi çiçekler buruşmuş. Geçen hafta bir kaç gün bahar havası yaşadık ya ona kanmış zavallılar, arkasından donu yeyince böyle oldu işte... Bir çiçekle bahar olmaz diyenlere bir adet de papatya fotoğrafı koydum, çimlere basmayın tabelası henüz yerine yerleştirilmediğine göre her şey serbest !
Mevlana'nın yukarıdaki şiirini Türkçeye çevirmeye çalışacağım:
Yürümeye devam et, gidecek yer kalmayıncaya kadar.
Uzakları görmeye çalışma.
Bu insanlar için değil. Sadece yap,
ama korku seni yönettiği için değil.

2 yorum:

Claude dedi ki...

I truly enjoy your daily photos and sayings. Thank you.

olivinlove dedi ki...

Claudia, thanks for your nice comments here and there ;)