22 Şubat 2010 Pazartesi

Travel Diary vol.2 / Gezi Günlüğü Bölüm 2 ... First Impressions

20 Ocak 2010

English is later...

LAN Havayollarının El Calafate uçuşu sabah 6’da olduğundan havaalanında bir köşe bulup hepimiz uykuya çekildik. Saat 9.30’da El Calafate’ye vardığımızda hava ha yağdı ha yağacak bir haldeydi. Kiraladığımız araba bizi havaalanında bekliyordu, arabaya doluşup 4 gün kalacağımız Hostel de Las Manos’a doğru yola koyulduk.

On the way to El Calafate

Hostele geldiğimizde hoş bir sürpriz bizi bekliyordu. Resepsiyondaki teyze bir kelime bile ingilizce bilmiyordu ve rezervasyonumuzu bulamadı ! Daha sonra bu durumun çok da olağandışı olmadığını gördük. Arjantin’de ingilizce yaygın olarak kullanılmıyor. Turistik yerlerde bile çalışanlar ispanyolca konuşuyor. Sanırım bu biraz da tepkisel bir davranış. Neyse ki ben yola çıkmadan önce 2-3 gün Yavuz ile ispanyolca çalışıp en azından sayıları falan öğrenmiştim, çok yardımı oldu bu bilgilerin gerçekten.

Hostel de Las Manos

Neyse sonuçta rezervasyonumuz bulundu ve valizlerimizi odalarımıza bırakıp günü değerlendirmek üzere kendimizi tekrar sokağa attık.

Lago Roca and summer flowers

Rotamız şehre yakın bir göl olan Lago Roca. Yolu bulmakta hafif bir güçlük çektiysek de azimle hedefimize varmayı başardık.

Lago Roca under the rain

Göl kenarına doğru yürümeye başladığımızda hafif hafif yağmur çiseliyordu. Hava kapalı olmasına rağmen manzara bizi mest etmişti. Patagonyadaki günlerimiz sona erdiğinde farkettim ki Lago Roca gördüğümüz en basit manzaraydı !

On the way back to the city

Şehre dönüş yoluna çıktığımızda akşam olmuştu, yani bizim saatimize göre, çünkü saat 8 olmasına rağmen güneş hala tepedeydi. Daha sonra gördük ki Patagonya’da güneş saat 10.30 gibi batıyor. El Calafate’ye vardığımızda yolda bozulan arabayı rent a car şirketine bırakıp değişimini beklerken biraz yürüyüş yapmaya karar verdik.

Houses in El Calafate

Ve tatilin ilk gününü güzel bir Bodega fin del mundo şarabı ile sonlandırdık.